Světová premiéra zbrusu nového modelu LEXUS LS 500h

V rámci ženevského autosalonu se uskutečnila světová premiéra nového hybridního modelu vlajkového sedanu automobilky Lexus LS 500h. Nové LS bylo prvně k vidění na mezinárodním autosalonu NAIAS 2017 v Detroitu, kde proběhla premiéra modelu LS 500 s dvojitě přeplňovaným motorem V6. Plně hybridní verze vozu je tak dalším zhmotněním představ návrhářů Lexus o podobě luxusního sedanu, který přináší odvážný design, vynikající jízdní schopnosti a atraktivní vzhled, oslovující progresivně naladěné mladší zákazníky.

Vnější design úspěšně spojuje přednosti čtyřdveřového sedanu s dlouhým rozvorem a nízký profil připomínající kupé, čímž LS dokonale pokrývá tržní segmenty sedanů i vozů s karoserií kupé.

Nový přístup se odráží i v pojetí kabiny, která vyznává „progresivní pohodlí“ s odkazem na japonské estetické hodnoty a tradiční řemeslné zpracování v kontextu propracovaného, luxusního a pokrokového interiéru, např. v podobě originálního ztvárnění výplní dveří. Za zmínku stojí především skutečnost, že LS 500 na autosalonu NAIAS získal prestižní ocenění EyesOn Design Award za vynikající design interiéru.

Lexus LS, koncipovaný jako nový vrcholný model značky pro světové trhy, překračuje obvyklé hranice očekávání od luxusního vozu. „Vývoj tohoto vlajkového modelu si vyžádal zásadní změnu v celkovém přístupu. Nenechali jsme se svázat tradičním chápáním, které utvářelo všechny dosavadní luxusní vozy, ale usilovali jsme o vytvoření automobilu atraktivního ve smyslu moderních technologií, emocí i smyslového vnímání. Zároveň jsme usilovali o vytvoření vozu schopného odlákat zájemce od jiných luxusních modelů s tím, že jim nabídneme zcela nové hodnoty,“vysvětluje hlavní konstruktér Tošio Asahi.

Model LS 500h používá nový vícestupňový hybridní pohon Lexus, tedy technologii, která mění zažitý pohled na jízdní schopnosti i řidičskou atraktivitu hybridního pohonu.Majitelé bezpochyby ocení agilnější reakce i atraktivní lineární zrychlení, zejména při rozjezdu z místa. Zároveň se ještě zlepšily parametry spotřeby a emisí, jež jsou už z principu příznivé díky pohonu Lexus Hybrid Drive.

Hnací ústrojí používá benzínový motor 3,5 litru V6 Dual VVT-i a dva elektromotory, dohromady poskytující systémový výkon 264 kW (354 k). Zatímco model LS 500 se v Evropě bude nabízet výhradně se stálým pohonem všech kol, varianta LS 500h se představí v provedení s pohonem pouze zadní nápravy i ve verzi s pohonem všech kol.

Lexus LS 500h vychází z nové podvozkové platformy GA-L (Global Architecture-Luxury) automobilky Lexus, zajišťující nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti, tedy i nezbytnou jízdní stabilitu a agilní handling, což ve výsledku přináší větší požitek za volantem. Vysoká tuhost podvozku pak umožnila odladit nové zavěšení typu multi-link, které dodává vozu skvělou ovladatelnost a špičkové pohodlí, pro nějž je model LS proslulý. Lépe vybavené vozy budou na evropských trzích standardně nabízet adaptivní variabilní odpružení (AVS) vč. pneumatického odpružení.

Dynamické parametry vozidla staví i na celkovém sladění systému brzd, řízení a kontroly stability v rámci podvozkové technologie LDH (Lexus Dynamic Handling).

Za pozoruhodnými bezpečnostními parametry stojí další vyspělé technologie. Součástí paketu Lexus Safety System+ pro LS 500h je i nový vyspělý bezpečnostní systém, zahrnující jako první na světě intuitivní funkci detekce chodců s aktivním řízením, ale i další pokrokové technologie.

Neuvěřitelně tichý luxusní interiér modelu LS 500h je postaven na filozofii Omotenashi, vyjadřující jedinečné pocity japonské pohostinnosti. Přední i zadní sedadla přinášejí špičkové pohodlí díky nejrůznějším funkcím elektrického nastavování, vyhřívání, chlazení a masáže. Na přání se nabízí i speciální uspořádání zadních sedadel v provedení s oporou stehen, vysunovací opěrkou pro nohy („otoman“) a velkorysým prostorem pro nohy, nejdelším ze všech dosavadních generací modelu LS. Za zmínku stojí i fakt, že nové LS 500h je dokonce ještě delší než současná varianta LS s prodlouženým rozvorem. Konkrétně se rozvor zvětšil z 3090 na 3125 mm.

Na mimořádné kvalitě kabiny LS 500h má podíl i řemeslné zpracování mistrů výroby Takumi, stejně tak jako nové luxusní obkladové panely, materiály a akcenty, včetně nových ručně skládaných výplní dveří nebo skleněných dekorů s vyžitím japonských technik Kiriko.

NÁPADITÉ TECHNOLOGIE
• Plně hybridní soustava pohonu s benzínovým motorem 3,5 litru V6 Dual VVT-i a vícestupňovým hybridním systémem Lexus
• LS 500 s novým dvojitě přeplňovaným motorem V6 a desetistupňovou automatickou převodovkou
• Paket Lexus Safety System+ s novýmivyspělými technologiemi

Plně hybridní soustava pohonu s benzínovým motorem 3,5 litru V6 Dual VVT-i
Vícestupňový hybridní pohon modelu LS 500h kombinuje benzínový motor 3,5 litru V6 Dual VVT-i s dvojicí elektromotorů, a dokáže tak nabídnout celkový systémový výkon 264 kW (354 k).

Spalovací motor optimálně využívá systém Dual VVT-i (inteligentní proměnné časování ventilů), kdy časování přesně zohledňuje aktuální jízdní podmínky, a pomáhá tak nabídnout vysoký točivý moment za všech otáček motoru.

Z opatření zaměřených na snížení ztrát třením (a tedy zlepšení spotřeby motoru) jmenujme např. lehkáventilová vahadla nebo rozvodové řetězy s nízkým třením. Na druhé straně systém přímého vstřikování paliva D-4S pomáhá vytvářet optimální podmínky spalování, opět v zájmu co nejnižší spotřeby paliva.

Vícestupňový hybridní pohon Lexus
Hnací ústrojí nového modelu LS 500h využívá vícestupňový hybridní pohon Lexus – průlomovou technologii, která mění zažitý pohled na jízdní schopnosti hybridního pohonu.

Nový systém znamená začlenění čtyřstupňového systému řazení do hnacího ústrojí Lexus Hybrid Drive, které spojuje benzínový motor 3,5 litru V6 a dvojici elektromotorů. Výsledkem je přímější odezva na pokyny od řidiče a vyšší radost z jízdy díky lepší dynamice, avšak při zachování typicky hladkého chodu a nízké spotřeby – tedy vlastností, díky kterým hybridní vozy Lexus prosluly.

U tradičních plně hybridních vozů je výkon spalovacího motoru posílen elektromotorem prostřednictvím redukčního převodu, avšak v případě nového vícestupňového hybridního pohonu lze výkon spalovacího motoru V6 a hybridní baterie zesílit přes čtyřstupňový systém řazení, schopný produkovat mnohem vyšší hnací sílu při zrychlování z místa a dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Při vysokých cestovních rychlostech využívá spalovací motor nižšího pásma otáček. Kromě toho je LS 500h schopen se pohybovat s vypnutým spalovacím motorem rychlostí až 140 km/h.

Konstrukce systému je řešena tak, že jednotka vícestupňového řazení se nachází bezprostředně za děličem výkonu v ose klikového hřídele spalovacího motoru. Přestože je tato jednotka pouze čtyřstupňová, v režimu D se využívá řídicí systém simulovaného řazení, aby se mechanizmus pocitově jevil jako desetistupňová převodovka. S rostoucí rychlostí vozidla narůstají i otáčky motoru, kdy řidič pociťuje lineární, přímou a nepřerušovanou akceleraci, což znamená i potlačení zdánlivě „gumové vazby“, kterou vykazují některé variátorové převodovky (CVT). Systém řízení převodovky na nejvyšší 10. stupeň dovoluje dosahovat vysokých cestovních rychlostí za nižších otáček spalovacího motoru, tj. vůz tak nabídne tichou a hladkou jízdu s nízkou spotřebou paliva.

Další výhodou převodového ústrojí je vylepšená verze řazení s umělou inteligencí (AI-Shift), kterou používají tradiční automatické převodovky. Ta umožňuje inteligentní volbu optimálního převodu v souladu s jízdními podmínkami a pokyny řidiče, například při stoupání do svahu nebo sjíždění kopců. Součástí systému je i technologie DMI (Driver’s Mind Index), díky níž vůz dokáže přizpůsobovat řazení stylu a chování řidiče, aniž by bylo nutné ručně přepínat na jiný jízdní režim.

Díky konstrukci vícestupňového hybridního pohonu může majitel využít i režim ručního řazení M prostřednictvím páček pod volantem, což je funkce, kterou žádný hybridní Lexus doposud nenabízel. Díky sladěnému řízení děliče výkonu a mechanizmu řazení dochází ke změně převodového stupně okamžitě poté, co počítač přijme signál od řadicí páčky, čímž je zajištěna mimořádně rychlá odezva.

Lithium-iontová hybridní baterie
LS 500h používá kompaktní a lehkou hybridní baterii typu Li-Ion. Baterie je o 20 % menší než jednotka NiMH ze současného modelu Lexus LS 600h, nicméně vykazuje vyšší energetickou hustotu. Použití technologie Li-Ion také přispělo ke snížení hmotnosti baterie a tedy i hmotnosti celého vozidla, což má příznivý dopad na celkovou spotřebu paliva, hladinu emisí a jízdní chování. Zavazadelník se v porovnání s modelem LS 600h zvětšil o 25 litrů.

Jedná se o první hybridní baterii Lexus používající tzv. ostrovní konstrukci, kde je jednotka monitorování napětí článků oddělena od elektronické řídicí jednotky (ECU) baterie. Prostor uvnitř bateriového modulu, který by jinak zůstal prázdný, tak bylo možné využít pro kabelové svazky a chladicí ventilátor, a tak zmenšit celkové rozměry této jednotky. Samotný chladicí ventilátor je též výkonnější a současně tenčí.

LS 500 s dvojitě přeplňovaným motorem V6
Model LS 500 pohání nový dvojitě přeplňovaný benzínový motor 3,5 litru V6 ve spojení s desetistupňovou automatickou převodovkou, která má tak v rámci luxusních sedanů premiéru. Vysoce účinné turbodmychadlo v součinnosti s technologií rychlého spalování nabízí nejen výkon na úrovni schopné konkurovat agregátu V8, 310 kW (415 k) a max. točivý moment 600 Nm, ale i pozoruhodně nízkou spotřebu paliva.

Desetistupňová automatická převodovka modelu LS 500, která se poprvé představila v luxusním kupé Lexus LC 500, používá klasický měnič točivého momentu, nicméně rychlost řazení zde může směle konkurovat dvouspojkovým převodovým ústrojím. Široké rozpětí soustavy řazení je díky převodům s malými rozestupy ideální pro libovolný jízdní styl a podporuje optimální řazení za všech jízdních podmínek.
Řidič má možnost řadit i pomocí páček pod volantem, nicméně většina majitelů zřejmě upřednostní propracovaný systém elektronického řízení, jenž dokáže předvídat záměry řidiče a vždy volí optimální převodový poměr na základě průběžného sledování akcelerace, brzdění a sil bočního zrychlení.

Při rozjezdu z místa se využívají krátce odstupňované nižší převody a rychlejší přeřazování s cílem poskytnout atraktivní zpětnou vazbu při rytmickém zrychlování. Vysoký točivý moment dvojitě přeplňovaného motoru je dokonale sladěn s vyššími převodovými stupni v zájmu zcela hladkého a uvolněného cestování po dálnicích. Bleskové podřazování nicméně vždy zajistí přímou akceleraci bez prodlevy.

Paket Lexus Safety System+ s novým vyspělým bezpečnostním systémem
Model LS je vybaven paketem Lexus Safety System+, jehož součástí je i nový vyspělý bezpečnostní systém. Tím se rozšiřuje nabídka aktivních systémů, které řidiči pomáhají předcházet dopravním nehodám, včetně pokrytí rizik vyplývajících ze čtyř nejčastěji se vyskytujících typů nehod: náraz do vozidla zezadu, sražení chodce, nechtěné vyjetí z jízdního pruhu a nehody na křižovatkách. Bezpečnostní paket pracuje s informacemi ze všesměrových senzorů kolem celého vozidla, včetně stereo kamer, a monitoruje tak veškeré dopravní situace, od parkovacích manévrů až po aktivní předcházení nehodám.

Jako první na světě obsahuje intuitivní funkci detekce chodců s aktivním řízením. Pokud rozpozná vpředu na vozovce chodce a hrozí bezprostřední nebezpečí kolize, systém začne automaticky brzdit a zatočí tak, aby chodce objel, aniž by vůz opustil daný jízdní pruh. Na zásah systému je řidič upozorněn varováním na barevném displeji HUD.

Z pohledu pasivní bezpečnosti je důležitá robustní konstrukce LS, která poskytuje vysokou úroveň pasivní bezpečnosti na ochranu cestujících v případě nehody. Vůz je navíc vybaven až 14 airbagy.

Pro nový LS se také zavádí vysokoúrovňový systém na podporu řízení Lexus CoDrive. Ten zajišťuje zásahy do řízení v souladu se záměry řidiče a průběžnou podporu řízení při cestování po rychlostních komunikacích.

ATRAKTIVNÍ JÍZDNÍ SCHOPNOSTI
• Nová globální podvozková platforma Lexus pro luxusní vozy na podporu skvělých jízdních vlastností, ovladatelnosti, cestovního pohodlí a odhlučnění kabiny
• Vyšší jízdní agilita a stabilita díky nižšímu těžišti
• Strategické využití pevných a lehkých materiálů
• Zavěšení typu Multi-link na přední i zadní nápravě, odladěné pro stabilní jízdní chování a pohodlí
• Adaptivní variabilní odpružení, pneumatické odpružení a technologie Lexus Dynamic Handling pro vyšší jízdní pohodlí, stabilitu zadní nápravy a ovladatelnost

Globální podvozková architektura pro luxusní vozy
Majitelé luxusních sedanů stále více volají po agilnější ovladatelnosti a dynamičtějších jízdních schopnostech, avšak bez obětování pohodlí. Dosáhnout takového spojení vlastností vozidla je mimořádně obtížné, nicméně nová globální architektura Lexus pro luxusní vozy (GA-L) tyto požadavky naplňuje. Uvedená podvozková platforma se již představila v kupé LC a nyní po prodloužení rozvoru tvoří základ nového LS.

Platforma GA-L vykazuje nejvyšší tuhost ze všech dosavadních podvozků Lexusu, a tvoří tak skvělý základ pro ještě lepší jízdní chování, jízdu a tiché prostředí v kabině. Návrh platformy GA-L umožnil snížit těžiště vozu, přičemž většina hmotnosti, včetně spalovacího motoru a pasažérů, se posunula v rámci podvozku blíže ke středu a o něco níže. To vše má přímý pozitivní dopad na kvalitu jízdy, stabilní jízdní chování i pohodlí, a vede tak k ještě příjemnějším zážitkům za volantem vozu.

Klíčovým aspektem vývoje podvozkové platformy GA-L byla i kolizní bezpečnost. Konstruktéři minimalizovali míru deformace kabiny a intenzitu nárazové energie přenášené do prostoru pro cestující. Struktura karoserie byla vylepšena pomocí nové technologie spojování dílů, lehčích materiálů (např. vysokopevnostní oceli) a hliníkových výztuh nárazníku.

Zavěšení typu Multi-link odladěné pro stabilní jízdní chování a cestovní pohodlí
Model LS je proslulý svým mimořádně komfortním odpružením, nicméně i v této oblasti hledali návrháři možnosti pro zlepšení. Přední náprava používá dvojité kulové klouby horních i spodních vodicích ramen, a umožňuje tak reagovat i na ty nejjemnější pokyny od řidiče nebo jízdní podmínky.Kromě lepšího rozložení zátěže pak toto uspořádání pomáhá optimalizovat geometrii zavěšení v zájmu lepšího vedení kol a přesnějších reakcí řízení s bezprostřednějším přenosem pokynů od volantu.Vzadu pak byly tyto kulové klouby nahrazeny pouzdry s cílem zajistit špičkové jízdní pohodlí.V rámci konstrukce zavěšení kol byl využit hliník s cílem snížit neodpruženou hmotnost, což přispělo k vyšší agilitě a pohodlí.

SMĚLÝ DESIGN
• Luxusní sedan s markantní siluetou kupé, zdůrazňující vyšší dynamické schopnosti a současně zvyšující atraktivitu v očích mladších zákazníků
• Nízký profil kupé bez obětování prostoru pro hlavu a pohodlí zadních cestujících
• Delší a nižší než stávající LS a k dispozici výhradně s prodlouženým rozvorem
• Nová interpretace charakteristické masky chladiče Lexus ve tvaru vřetene

V návaznosti na filozofii danou slůvkem „Avšak“, která určovala designové ztvárnění všech generací modelu LS, vytvořil Lexus design nabízející prostornost a pohodlí prémiového tříprostorového sedanu, avšak se stylovou siluetou čtyřdveřového kupé, která je pro mladší zájemce o luxusní vozy přitažlivější.

Návrháři automobilky Lexus využili všech výhod nové podvozkové platformy GA-L s nižším těžištěm a optimálním rozložením hmotnosti. Podařilo se jim tak snížit profil a prodloužit rozvor, čímž nový Lexus LS získal svůj dlouhý přikrčený postoj. V porovnání se současným LS je nový model cca o 15 mm nižší, přičemž snížení kapoty a víka zavazadelníku činí 30 mm, resp. 40 mm. Nový Lexus LS se nabízí výhradně v provedení s prodlouženým rozvorem: rozvor 3125 mm je dokonce o 35 mm delší než v případě dosavadního modelu LS 600h L s prodlouženým rozvorem.

LS je prvním sedanem značky Lexus se šesticí bočních okének, což znamená další průlom v tradici. Díky tomuto přístupu se podařilo vytvořit elegantní siluetu s nízkým aerodynamickým profilem. LS je zároveň prvním sedanem automobilky Lexus, který používá okénka zcela zapuštěná do roviny, hladce začleněná do bočních sloupků.

LS dále zaujme jedinečnou interpretací charakteristické masky chladiče Lexus ve tvaru vřetene, z níž vyzařuje aura důstojnosti, příslušející postavení tohoto modelu v roli vlajkové lodi automobilky Lexus. Maska chladiče s rastrem, který se opticky mění podle dopadajícího světla, je výsledkem dlouhého a náročného vývoje pomocí nástrojů CAD a ručních úprav tisíců samostatných drobných plošek, aby bylo dosaženo požadovaného účinku.

LUXUSNÍ INTERIÉR INSPIROVANÝ FILOZOFIÍ OMOTENASHI
• Přívětivá a prostorná kabina, inspirovaná filozofií Omotenashi, vyjadřuje jedinečné pocity japonské pohostinnosti
• Speciálně zaměřeno na pohodlí zadních pasažérů a snadný nástup do vozidla
• Široká škála opatření k dosažení výjimečně tichého prostředí v interiéru
• Prostorové ozvučení Mark Levinson 3D Surround Audio

Přívětivý a luxusní interiér
Japonská filozofie pohostinnosti Omotenashi je společným znakem všech generací modelu LS. V kontextu luxusního vozu to znamená pečovat o řidiče i zbytek posádky, předvídat jejich potřeby, dbát na pohodlí a chránit je před nebezpečím.

V případě nového LS však určování nových měřítek vlajkové lodi luxusu nespočívalo v pouhém přidávání nových vlastností a funkcí. V duchu filozofie Omotenashi se Lexus snažil navrhnout takovou kabinu, která je přívětivá, obklopuje celou posádku a zároveň dodává řidiči pocit pravého partnera. Heslem celého týmu návrhářů bylo „progresivní pohodlí“.

O tomto přístupu svědčí i nová konstrukce sedadel, včetně předních sedadel elektricky nastavitelných v 28 směrech s vyhříváním, chlazením a masážní funkcí.

Přístrojová deska organických tvarů zprostředkuje informační displeje v jednotné výšce, čímž klade důraz na potřeby řidiče, který může ovládat veškeré systémy bez nutnosti měnit polohu za volantem. Kromě displeje navigace o úhlopříčce 12,3″ nabízí LS na přání i barevný 24″ displej HUD s projekcí na přední sklo (největší na světě), zprostředkující přímo v zorném poli řidiče důležité jízdní údaje a informace týkající se vozidla.

Systém palubního infotainmentu nabízí příjemnější grafické uživatelské rozhraní a ovládání prostřednictvím rozhraní Remote Touch nové generace. Intuitivní ovládání svým charakterem připomíná chytrý telefon. Kromě jiného dokáže rozpoznávat ručně psané příkazy, tedy tvary znaků kreslené prstem na plošce touchpadu.

Jelikož je nové LS nižší než předchozí modely, Lexus vůz vybavil volitelným pneumatickým odpružením s funkcí pro snazší nastupování. Režim nastupování se aktivuje odemknutím vozidla pomocí inteligentního klíče, načež se vůz automaticky zvedne a rozevře polštáře sedadla, čímž vyzývá řidiče k pohodlnému usazení za volantem.

S ohledem na zachování dostatečného prostoru pro hlavu i přes nižší linii střechy používá LS vnější střešní okno s mechanizmem posouvání.

Důraz na pohodlí zadních cestujících
Návrháři Lexusu věnovali mimořádnou pozornost i zadní sedadlům, o čemž vypovídá konstrukce opěradel hladce navazujících na vnitřní výplně dveří. Zadní cestující mohou využít vyhřívání, chlazení a masážní funkce. Elektricky ovládaná zadní sedadla dokonce nabízejí výsuvnou opěrku pro nohy (‘otoman’) a masážní funkci Shiatsu. Uvedené funkce jsou součástí širšího luxusního paketu pro zadní pasažéry, kteří mají k dispozici více místa pro nohy než u kterékoli z předchozích generací modelu LS. S uvedeným volitelným paketem lze sedadlo za předním spolujezdcem sklonit v úhlu až 48 stupňů a zvednout až o 24 stupňů pro snazší vystupování z vozidla.

Kabina LS byla navržena tak, aby zajistila cestování v naprostém tichu. Uplatnily se zde nové technologie potlačování hluku, které přispěly k ještě výraznějšímu ztišení kabiny ve srovnání s předchozím modelem LS. Technologie aktivního potlačování hluku (Active Noise Control) ztišuje prostředí interiéru rozpoznáváním zvuku motoru pronikajícího do kabiny a potlačováním konkrétních zvukových kmitočtů pomocí akustického vlnění s opačnou fází, generovaného přes reproduktory audio systému.

Exkluzivní audio soustavy
Mimořádně tichá kabina LS je ideálním prostředím pro prémiový systém ozvučení Pioneer. Prostorové ozvučení Mark Levinson s propracovanou technologií vylepšení zvuku ‘QuantumLogic Immersion’ a reproduktory ve střeše kabiny pak dosahuje zvukové kvality na úrovni koncertního sálu.

ŘEMESLNÉ ZPRACOVÁNÍ TAKUMI
• Nejvyšší úroveň kvality a zpracování v interiéru
• Nové obkladové panely, vzory a materiály
• Ručně skládané výplně dveří inspirované japonským uměním Origami
• Skleněné dekorace s využitím japonských technik Kiriko

O kvalitě, přesnosti a hrdosti na dokonalé řemeslné zpracování mistrů výroby Lexus Takumi v novém LS jednoznačně vypovídají luxusní akcenty, příslušející vlajkovému sedanu značky.Návrháři Lexusu vetkli novému LS jedinečné estetické kvality, o nichž svědčí např. způsob osvětlení interiéru nebo mimořádný důraz na každý detail ve zpracování a vzhledu všech prvků, ať již na pohled či na dotek.

Inspirace japonskou kulturou a tradicemi
Nový přístup k návrhu obkladových prvků, inspirovaný japonskou kulturou, spojuje tradiční vlivy s vyspělými metodami výroby. Příkladem jsou některé typické prvky, jakými jsou např. difuzní osvětlení interiéru inspirované japonskými svítilnami, anebo loketní opěrky, které se zdánlivě vznášejí v prostoru vedle panelů dveří. Zpracování přírodního dřeva a japonské výrobní technologie řezání dřevěných plátků laserovým paprskem dovolují nabídnout nové varianty úpravy kabiny, např. kombinaci Art Wood/Organic, Art Wood/Herringbone nebo Laser Cut Special. Texturu Art Wood se podařilo vytvořit kombinací různých odstínů dřeva. Tato originální technologie využívá technik řemeslného zpracování Takumi automobilky Lexus.Nová povrchová úprava příčných vláken dřeva v interiéru LS je větší a s ostřejšími kontrasty mezi světlým a tmavým dřevem s cílem ještě umocnit výsledný vzhled dekorů. Nová varianta Laser Cut Special zdůrazňuje kontrast mezi přesnými linkami kovu a přírodním dřevem.

Ručně skládané výplně dveří se inspirovaly japonským uměním Origami, tedy výrobou trojrozměrných předmětů z jediného kusu papíru. Výplně dveří byly původně navrženy z papíru za asistence zkušeného specialisty na zpracování látek. Hotový trojrozměrný vzor zachycuje ve svých komplikovaných a přesných záhybech tradiční motiv „L“ automobilky Lexus a působí odlišně za denního světla a nočního osvětlení kabiny.

Smyslem dekorativního panelu je vyjádřit stylistický přístup ‚Time in Design‘ automobilky Lexus. Za tímto účelem tým povolal zručné sklenářské mistry Kiriko, kteří připravili ručně vyřezávané návrhy. Dekor se inspiruje kontrastem světla a stínů. Výsledkem puntičkářského postupu metodou pokus-omyl je design, který vypadá nádherně a smyslně z jakéhokoli úhlu. Ačkoli se skleněný dekor jeví jako křehký, díky použité technologii vyztužení je dostatečně robustní, aby odolal zatížení v interiéru vozidla. Ručně vyřezávaný návrh byl reprodukován pomocí vyspělé sklářské technologie, která s dokonalou přesností snímá a digitalizuje desítky tisíc povrchových plošek. V dalším výrobním kroku pak skleněné dekory prodělávají sérii úprav, jakými jsou např. leštění a vyztužování v rukou specialistů, japonských mistrů výroby Takumi.

LEXUS V MOTORSPORTU – RC F GT3 v provedení 2017
• Zbrusu nový závodní speciál RC F GT3 v provedení 2017 na motoristických šampionátech v USA i Japonsku a na některých podnicích pořádaných v Evropě
• Evropská premiéra na ženevském autosalonu
V roce 2017 se Lexus prostřednictvím svého modelu RC F GT3 více zaměří na motoristický sport s cílem posílit sportovní image značky Lexus v rámci stále širší skupiny fanoušků motoristických soutěží po celém světě. Zbrusu nový závodní speciál RC F GT3 v provedení 2017, nyní homologovaný řídicím orgánem této soutěže, asociací FIA, se zúčastní závodních šampionátů v USA a Japonsku, stejně tak jako vybraných podniků pořádaných v Evropě.

Ve Spojených státech dodal Lexus dva vozy Lexus RC F GT3 závodnímu týmu 3GT Racing, který se ve třídě GTD zúčastní závodů série IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

V Japonsku se pak dva automobily objeví v barvách týmu LM Corsa ve třídě GT300 japonské závodní série Super GT.

Evropské týmy Farnbacher Racing a Emil Frey Racing, které se vloni s prototypy RC F GT3 zúčastnily vytrvalostního poháru Nürburgring (VLN), budou pokračovat ve vývoji i tuto sezónu s cílem výhledově se zapojit do vyšších kategorií evropských soutěží GT3. Uvedené týmy proto letos pojedou v několika evropských závodech, včetně vybraných podniků seriálu International GT Open.

Lexus vloni, jako první asijská automobilka, dokázal zvítězit v závodu vytrvalostního šampionátu VLN na severní smyčce závodního okruhu Nürburgring. Prototyp RC F GT3 zde 8. října 2016 vybojoval celkové vítězství v závodu VLN9.

Lexus vloni dosáhl mimořádných výsledků i s vozem RC F GT500, který je dalším závodním modelem odvozeným od sériového modelu RC F. Speciál RC F GT500 v provedení 2016 vloni dominoval japonskému seriálu Super GT, kde tým Team SARD a jezdci Heikki Kovalainen a Kohei Hirate vybojovali týmový mistrovský titul, resp. titul pro závodní jezdce v kategorii GT500.

TECHNICKÁSPECIFIKACE
Spalovací motor 5,4 litru V8
Výkon >373 kW (>500 k DIN)
Točivý moment údaj není k dispozici
Převodovka 6st. sekvenční závodní skříň
Kola 13×18 vpředu i vzadu (centrální matice)
Brzdy železné kotouče
Celková délka 4845 mm
Celková šířka 2030 mm
Celková výška 1270 mm
Rozvor 2730 mm
Pohot. hmotnost 1300 kg

LEXUS LC 500 A LEXUS LC 500h
• LC v evropských autosalonech od srpna 2017
• Plně hybridní LC 500h se spotřebou 6,4 l/100 km a emisemi CO2 na úrovni 145 g/km
• Ženevská premiéra limitované edice LC Launch Edition se speciální výbavou, včetně bílého exteriéru F-White, modrého provedení kabiny Breezy Blue a 21″ kol

Evropští zákazníci se na nové LC mohou těšit již letos v srpnu. V rámci celého vývoje tohoto vozu kladl Lexus mimořádný důraz na zachování podstaty stylistického ztvárnění původního konceptu LF-LC, aby mohlo vzniknout vlajkové kupé ztělesňující rozhodný design definující celou značku Lexus.

Neméně důležité je i to, co se ukrývá pod karoserií. Nové LC je vůbec prvním modelem postaveným na podvozkové platformě GA-L (Global Architecture – Luxury), která vozu propůjčuje nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti. To pak přispívá k mimořádně agilnímu ovládání, jízdní stabilitě a atraktivnímu charakteru, který zákazníci od prémiového kupé očekávají.

Díky vyspělým technologiím hnacího ústrojí je LC hospodárné v plně hybridním provedení i ve variantě s agregátem V8. LC 500h by mělo dosahovat spotřeby paliva 6,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni 145 g/km, zatímco LC 500 s benzínovým motorem 5,0 litru V8 o výkonu 351 kW (477 k DIN) vykazuje spotřebu 11,5 l/100 km, resp. emise 263 g/km.

V rámci expozice automobilky Lexus na ženevském autosalonu se představí i nové LC v provedení Launch Edition, což je omezená výrobní série na oslavu uvedení tohoto luxusního kupé na evropské trhy.

Plně hybridní LC 500h i model LC 500 s motorem V8 v provedení Launch Edition rozpoznáme podle bílého laku karoserie F-White a kontrastního modrého provedení kabiny Breezy Blue. Uvedené modely obouvají 21″ litá kola, která jsou jinak určena výhradně pro varianty Sport a Sport+.

LEXUS, www.lexus.cz

Tags:,

Add a Comment