Subaru má v plánu uvést každý rok jeden nový model

V roce 2016 Subaru poprvé překročilo magickou miliónovou hranici prodaných vozů. Až 82% loni prodaných Subaru spadalo do kategorie SUV a crossoverů. Ve srovnání s 25 procentním podílem SUV na celosvětové produkci všech automobilek je to vysoké číslo, potvrzující dobré prognózy stratégy Subaru o razantním růstu tohoto segmentu.

Subaru 2017: ještě výraznější růst a modelové novinky

V aktuálním roce 2017 očekává Subaru globální ještě vyšší, 8-procentní růst prodeje. A má ambiciózní plány na rozšiřování a inovaci modelového portfolia. Do roku 2020 představí každý rok jeden nový model. Prvním z nich bude nové Subaru XV, které absolvuje světovou premiéru 7. března na mezinárodním autosalonu v Ženevě.

Na rok 2018 je naplánován plug-in hybrid, v dalším roce představí Subaru nový downsizingový turbomotor. V roce 2021 začne vyrábět čistě elektrické vozidlo.

Všechny nové modely či nové generace současných modelů, včetně nového XV, budou postaveny na architektuře nové globální platformy, která byla od začátku vyvíjena jak pro spalovací, tak pro kombinované i elektrické pohony. Její hlavní přínosy jsou v bezpečnosti (o 70 až 100% vyšší pevnost v závislosti na modelu, o 70% vyšší torzní tuhost, o 40% vyšší pohlcení nárazové energie), dynamice a dalším zlepšení jízdních vlastností (o 5 mm nižší těžiště).

Eyesight i pro další modely

Asistenční bezpečnostní systém Eyesight vyvíjí Subaru již 28 let (od roku 1989). Do sériové výroby šel v roce 2008 a dnes už hlídá bezpečnost více než milionu Subaru. A statistiky ukazují, že s ním mají o 61% méně nehod. Je také významným kritériem při rozhodování při výběru vozidla, což potvrdilo 72% majitelů Outbacku.

V Evropě dostaly vozy Subaru Eyesight v roce 2014. Subaru oznámilo, že ho plánuje uvést i do dalších modelů segmentů SUV a crossover. Všechny modely s EyeSightom získali nejvyšší možné hodnocení bezpečnosti v Evropě i na dalších světových trzích.

Rok 2017 bude pro Subaru rokem důležitých změn. Koncern Fuji Heavy Industries (FHI) po sto letech od založení změní název. Od 1. dubna se přejmenuje na SUBARU Corporation. Firma, která začínala jako letecká společnost Nakajima Aircraft právě 1. dubna 1917, si přitom stále zachovává silnou leteckou divizi – aktuálně v ní na výrobě komponentů letadel pracuje 2000 lidí.

A v tomto roce to bude přesně 45 let, co auta Subaru jezdí s pohonem všech kol (AWD) – prvním bylo Leone kombi v roce 1972. Dnes je Subaru největším světovým producentem osobních automobilů s AWD a dosud jich vyrobilo 15,9 milionu. V současnosti vychází každý měsíc z výrobních závodů Subaru 80 000 vozů s tímto, pro značku typickým technickým řešením.

Dalším klíčovým technologií Subaru je plochý boxer motor, který značka začala používat v roce 1966. Boxer, který loni oslavil padesátku, prošel významnými technickými změnami, přičemž ho dosud pod kapotu dostalo 16,9 milionu Subaru.

I po překročení hranice milionu prodaných vozů ročně zůstává Subaru v globálním měřítku menší značkou, avšak se silnou přítomností na trhu a s důrazem na své základní hodnoty: bezpečnost, radost z jízdy a vlastnictví bez starostí. Neodmyslitelnou součástí vozů značky je totiž kvalita, spolehlivost a dlouhá životnost. Svědčí o tom i fakt, že 96% všech Subaru, vyrobených v předchozích deseti letech, je stále v aktivní provozu.

snímky: subaru.sk

Štítky:,

Add a Comment