Honda investuje do revolučního silničního simulátoru pro své budoucí výzkumné a vývojové aktivity

Honda investuje do revolučního silničního simulátoru pro své budoucí výzkumné a vývojové aktivity

Honda se stane prvním výrobcem automobilů na světě, který hodlá používat novou špičkovou technologii simulátoru jízdy založenou na přelomové architektuře DiM250 (Driver-in-Motion).

Většina simulátorů silniční dopravy v současnosti staví na technologii pohybu, vycházející z leteckých simulátorů a typicky využívá šest aktuátorů (akčních členů neboli pohonů), které poskytují šest stupňů volnosti. Nicméně aby bylo napodobení chování vozu, jeho jízdních, manévrovacích či akceleračních charakteristik co nejpřesnější, používá systém DiM250 od společnosti VI-grade devět aktuátorů, které mu umožňují další rozsahy pohybu. V rámci odvětví se jedná o unikátní řešení.

Výkonný viceprezident společnosti Honda R&D Europe, pan Yasunori Oku, uvedl: „Předpokládáme, že budeme používat DiM250 především pro simulaci dynamiky vozidel

a dalších jízdních vlastností. Rovněž očekáváme, že půjde o náš klíčový nástroj při vývoji a testování našich technologií ADAS, HMI, hnacího ústrojí a autonomních jízdních technologií, a to ještě v rané fázi projektu.“ „Technologie DiM250 nabízí ideální společnou platformu pro naše výzkumné a vývojové aktivity, během nichž mohou všechny zapojené týmy spolupracovat v jediném prostředí“.

Systém DiM250 byl navržen společností VI-grade, která vyvíjí software pro simulátory, a zkonstruován firmou Saginomiya specializující se na automatické řízení. Tato elektřinou poháněná plošina s devíti akčními členy přináší pokročilejší řešení, než jsou dnes běžné konstrukce typu hexapod (šestinožka). Celý systém k pohybu nevyužívá přídavných mechanických kolejnic, nýbrž se pohybuje klouzáním po vzduchových polštářích. Ty vyrovnávají vysoké užitné a dynamické zatížení a stojí za tím, že je simulátor extrémně pevný, tichý a spolehlivý.

Integrace aplikací založených na matematických testovacích metodách Software-In-Loop (SIL) a Hardware-In-Loop (HIL) do simulátoru umožní konstruktérům a inženýrům vyhodnotit dílčí pokroky v cyklu vývoje vozidel ještě před dokončením fyzických prototypů. Rovněž to simulátoru umožní přesněji imitovat problémové scénáře určené pro testování jednotlivých bezpečnostních systémů a ovládacích prvků.

Juergen Fett, výkonný ředitel společnosti VI-grade, prozradil: „Těšíme na nepřetržité a úspěšné využívání této naší technologií ve společnosti Honda R&D. Firmě to pomůže vyvíjet ještě lepší vozy během kratší doby, zatímco nám to přinese cennou zpětnou vazbu, kterou využijeme k dalšímu vylepšování našich řešení určených pro silniční simulátory.“

Nový simulátor bude instalován v technickém centru společnosti Honda R&D centrum výzkumu a vývoje) Europe v německém Offenbachu ve druhé polovině roku 2018.

Add a Comment