Do řady Honda Civic se připojí vylepšený dieselový motor

Do řady Honda Civic se připojí vylepšený dieselový motor
Do řady Honda Civic se připojí vylepšený dieselový motor

Nový vylepšený 1.6 litrový i-DTEC motor bude dostupný od března 2018. Aktualizace pohonné jednotky zahrnují silnější písty a vývrty válců s nízkým třením. Testy v reálném světě prokazují nízké emise CO2. Výkon zůstává na 120 PS a maximální točivý moment na 300 Nm.

Komplexně revidovaný dieselový motor i-DTEC 120 PS o objemu 1.6 litrů se v březnu 2018 připojí k řadě Honda Civic v Evropě a nabídne vynikající kombinaci výkonu a účinnosti.

Nový motor je jednou z prvních jednotek, které budou oficiálně testovány v rámci nové Světově harmonizované testovací procedury lehkých vozidel (WLTP) pro cyklus spotřeby a emise paliva, který vstoupí v platnost v letošním roce. Zatímco údaje ze známého testu Nový Evropský jízdní cyklus (NEDC) jsou založeny na teoretickém profilu jízdy, cyklus WLTP byl vyvinut s využitím aktuálních jízdních údajů získaných z celého světa. Je proto navržen tak, aby přinesl výsledky, které jsou blíže skutečnému zážitku z jízdy.

Honda výrazně vylepšila motor a výfukový systém, aby maximalizovala výkon v reálném světě. Vylepšení účinnosti nové Hondy Civic 1.6 i-DTEC vede k úsporám paliva a emisím CO2 od 3,7l / 100km (76,3 mpg) a 99g/km (v rámci cyklu WLTP).

Upgraded diesel engine joins Honda Civic line-up

Vylepšení 1,6-litrového dieselového motoru zahrnují snížení tření válců díky pístům vyrobeným z vysoce odolné chrom-molybdenové oceli a také „honování“ horních vrstev otvoru, což umožňuje plynulejší pohyb pístu.

Motor o výkonu 1,597cc využívá stejný moderní vstřikovací systém Bosch jako předtím a je vybaven malým vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace plynů (EGR), palivo je vstřikováno rychleji, otvor v hlavě každého válce zajišťuje víření směsi. Vysoce pevná, lehká štíhlá kliková hřídel a celohliníkový, otevřený blok motoru vyroben metodou polotuhého lití minimalizují hmotnost motoru.

Pro nový i-DTEC byly do bloku válců přidány další lité žebra, aby se zvýšila strukturální tuhost, a tím se zlepšilo řízení hluku, vibrací a tvrdosti.

Nový 1.6 i-DTEC motor od Hondy je také jedním z prvních motorů, které mají být oficiálně testovány pomocí procedury pro Skutečné jízdní emise (RDE) pro ověření Nox a úrovně emisí částic. Dieselová hnací jednotka a nový systém zásobníkového Nox katalyzátoru (NSC) s většími katalyzátory a vyšším obsahem vzácných kovů (stříbro, platina a neodym), které uchovávají plyn oxidu dusíku až do regeneračního cyklu. Senzor pro kontrolu spalin přesně zjišťuje, kdy je nutný regenerační cyklus, čímž se prodlužuje životnost výfuku.

Motor 1.6 i-DTEC vyrábí 120 PS při 4,000 ot/min a 300 Nm točivého momentu při 2,000 ot/min, a umožní Civic zrychlení z nuly na 100 km/h (62 mph) za 10.4 vteřin.

Revidovaný motor se sestavuje v továrně Honda v anglickém Swindonu a bude dostupný pro čtyř tak i pětidveřovou variantu nové desáté generace Civic.

Devíti rychlostní automatická převodovka ještě více posílí možnosti hnací jednotky Civic v polovině roku 2018, a vůbec poprvé se představí ve vozidle s pohonem dvou kol.



Komentář

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*