Aliance RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI v roce 2017 prodala 10,6 milionu vozů

RENAULT NISSAN MITSUBISHI ALLIANCE LOGO

  • Souhrnný objem prodeje společností Renault, Nissan a Mitsubishi Motors vzrostl v roce 2017 o 6,5 % na 10 608 366 vozů – celosvětově tak prodaly každý devátý osobní automobil a lehké užitkové vozidlo.
  • Aliance si udržela vedoucí pozici v segmentu vozů s nulovými emisemi a od roku 2010 prodala celkem už 540 623 elektromobilů. 

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, přední světová automobilová aliance oznámila, že její členské společnosti prodaly za období 12 měsíců do 31. prosince 2017 v souhrnu 10 608 366 vozů.

Rostoucí poptávka po vozech SUV, lehkých užitkových vozidlech a rostoucí počet čistě elektrických vozidel s nulovými emisemi pomohly v roce 2017 zvýšit prodej vozů o 6,5 %. Jedná se o údaj za rok, v němž již byla společnost Mitsubishi Motors členem aliance po celých 12 měsíců.

Carlos Ghosn, předseda představenstva a výkonný ředitel aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, k tomu uvedl: „S více než 10,6 milionu osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel prodaných v roce 2017 se aliance Renault-Nissan-Mitsubishi stala největší automobilovou skupinou na světě. Tento vývoj odráží šíři a hloubku naší modelové nabídky, naši globální tržní přítomnost a přitažlivost našich automobilových technologií pro zákazníky.”

V roce 2017 prodávaly členské společnosti aliance vozidla v téměř 200 zemích, pod 10 značkami (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia a Datsun).

Společnost Groupe Renault zvýšila v roce 2017 objem prodeje o 8,5 procenta na 3 761 634 vozů. Byl to rekordní rok pro Renault, největší francouzskou značku na světovém trhu a druhou největší značku v Evropě, stejně jako pro společnost Dacia. Společnost Renault očekává v roce 2018 další růst, povzbuzena vývojem svých mezinárodních aktivit a svou obnovenou produktovou nabídkou, v souladu se svým plánem „Drive The Future“.

Společnost Nissan Motor Co. Ltd. prodala světově 5 816 278 vozidel, což představuje nárůst o 4,6 % a informovala o podrobnostech svého šestiletého strategického plánu „Nissan M.O.V.E. to 2022“.  V USA a Číně tato společnost v roce 2017 dosáhla růstu objemu prodeje o 1,9 % a o 12,2 %. Její divize Infiniti v roce 2017 prodala 246 492 vozidel, což oproti předchozímu roku představuje nárůst o 7 %.

Společnost Mitsubishi Motors Corporation v roce 2017 prodala 1 030 454 vozidel, což oproti roku 2016 představuje nárůst o 10 %. Zvýšení objemu vedla Čína, klíčový trh pro plán „Drive For Growth“ společnosti Mitsubishi Motors. Roční objem prodeje zde vzrostl o 56 % na 129 160 vozů. Čína se stala největším trhem společnosti Mitsubishi Motors díky silné poptávce po modelu Outlander, který se zde vyrábí. Také výkon v regionu ASEAN byl silný, s nárůstem o 17 % na 242 224 vozů díky uvedení modelu XPANDER, kompaktního víceúčelového vozidla v Indonésii. V Japonsku vzrostl objem prodeje o 7 % díky obnovení dodávek malých vozů kategorie „kei“ na trh.

Udržení vedoucí pozice v segmentu elektromobilů

Od roku 2010, kdy byl na trh poprvé uveden Nissan LEAF, prodala aliance Renault-Nissan-Mitsubishi po celém světě 540 623 elektromobilů pod svými různými značkami. V souhrnném součtu je aliance nadále globálním lídrem v oblasti 100% elektrických osobních automobilů a elektrických lehkých užitkových vozidel.

Nissan LEAF, první elektromobil určený pro běžný trh, zůstává světově nejprodávanějším elektromobilem, když se jej od jeho uvedení na trh v prosinci 2010 prodalo více než 300 000 kusů.

V roce 2017 byl představen nový Nissan LEAF, který zákazníkům nabízí delší dojezd, pokročilé technologie a nový, dynamický design. V loňském roce byl uveden do prodeje v Japonsku a na dalších významných trzích bude uváděn do prodeje v průběhu roku 2018. Na nový Nissan LEAF bylo podáno po celém světě více než 40 000 objednávek, včetně 13 000 objednávek v Japonsku, 13 000 rezervací ve Spojených státech a přes 12 000 objednávek v Evropě.

Kromě modelu LEAF byla rovněž nedávno v Evropě představena modernizovaná verze lehkého užitkového vozu Nissan e-NV200, prodávaného zejména v Evropě a Japonsku, s dojezdem prodlouženým o 100 km.

V roce 2017 zůstávala společnost Renault již třetí rok po sobě lídrem na evropském trhu elektromobilů s tržním podílem 23,8 % a navýšila svůj objem prodeje o 38 %. Renault ZOE byl nejprodávanějším elektromobilem v Evropě a objem jeho prodeje se zvýšil o 44 %.

Od roku 2011 společnost Renault prodala po celém světě více než 150 000 elektromobilů, včetně modelů Renault ZOE, Renault Kangoo Z.E., Fluence Z.E. a Renault Samsung Motors SM3 Z.E.

V roce 2017 společnost Renault představila model Master Z.E. a představila tak celou řadu světově jedinečných a lehkých užitkových vozidel s nulovými emisemi (Twizy Cargo, verzi modelu ZOE určenou pro firemní použití, Kangoo Z.E. a Master Z.E.).

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi v roce 2017 prodala 91 000 elektromobilů, což je oproti roku 2016 nárůst o více než 11 %.

 

Strategický plán Alliance 2022

V rámci strategického plánu Alliance 2022 předpokládá aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, že hodnota jejích ročních synergií překročí do roku 2022 objem 10 miliard eur. Navíc bude uvedeno na trh 12 nových elektrických vozidel s nulovými emisemi a 40 vozidel s technologií autonomní jízdy.

Uvedení nových modelů a nových technologií by mělo zvýšit souhrnný roční objem prodeje aliance Renault-Nissan-Mitsubishi na více než 14 milionů vozů a do konce roku 2022 generovat očekávané tržby ve výši 240 miliard dolarů.

10 nejvýznamnějších trhů aliance

Země

Celkový objem prodeje

Tržní podíl

Čína

1 719 815

6,2%

USA

1 697 149

9,8%

Francie

759 598

29,8%

Japonsko

689 650

13,2%

Rusko

578 082

36,1%

Mexiko

412 029

27,0%

Německo

349 376

9,4%

Spojené království

309 172

10,6%

Itálie

293 362

13,6%

Brazílie

267 835

12,3%

 

10 nejvýznamnějších trhů společnosti Groupe Renault

Země

Objem prodeje*

Francie

673 852

Rusko

448 270

Německo

228 046

Itálie

215 901

Španělsko

185 760

Turecko

178 646

Brazílie

167 147

Írán

162 079

Spojené království

115 262

Argentina

115 243

*objem prodeje za celý rok 2017 mimo model Twizy

 

10 nejvýznamnějších trhů společnosti Nissan

Země

Objem prodeje

USA

1 593 464

Čína*

1 519 714

Japonsko

590 905

Mexiko

366 544

Spojené království

167 379

Kanada

146 677

Rusko**

107 168

Francie

81 293

Brazílie

78 823

Německo

76 133

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Včetně značky Venucia  ** včetně Kazachstánu

 

10 nejvýznamnějších trhů společnosti Mitsubishi Motors

Země

Objem prodeje

Čína

129 160

USA

103 685

Japonsko

91 630

Austrálie

80 674

Indonésie

79 885

Filipíny

71 097

Thajsko

69 737

Německo

45 197

Spojené království

26 531

Spojené arabské emiráty

24 497



Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*